0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan vara OK men du har inte angivit omgivningens temperatur så det går inte att kontrollera din beräkning.
Jag kommer fram till att du ska tappa 18.8kwh och ha 43,45grader i tanken. Men då körde jag en snabbis i excel som räknar dygnsvis. Skulle jag räkna "steglöst" så tror jag att mina siffror skulle hamna närmare ändå. Men jag är för dålig på matte för det, jag kan lösa det för jag gjorde en gång i tiden ett program som räknade på tryck på liknande sätt. Men det är 10 år sedan o det tog mig flera kvällar innan jag fick till det.
Matte är kul, i de fall där man kan relatera till verkligheten och ha nytta av det. En del saker kan man göra hur invecklade som helst och räkna halvt ihjäl sig på, trots att det finns mer variabler än man kan räkna på. Så inom vettiga gränser alltså. Har en bror som doktorerade i molekylär laserspektroskopi, har hans doktorsavhandling baserat på ganska många års forskande. Där får man huvudvärk bara av rubriken på framsidan. Men när man kan ha nytta av det i verkliga livet så är det ganska kul.