0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att mäta fukt är svårt, och att avgöra vilken som visar rätt är mer eller mindre omöjligt om du inte har ett fuktlab och en kalibrerad referensgivare.I de givare jag tillverkar till Logger 2020 http://www.energibutiken.se/sv/expansionsmoduler/13-htiq-fukt-och-temperaturmodul-givare.html sitter en givare där bara själva sensorn kostar över 100 kr + moms när man köper dem i stort antal, dessa Honywell-givare anses vara bland de bättre på marknaden, och jag testkör dem i ett eget fuktlabb för att verifiera att de visar rätt.De givare som sitter i massproducerade fuktigare är ofta av sämre kvalite vilket ofta syns på avdrift med tiden, jag skulle alltså gissa att den nyaste givaren visar mest rätt för dig.
Ja, du behöver inte köra PC-programmet för att kunna se fukt/temp i displayen.Nu var min primära tanke med inlägget inte att du skulle köpa en Logger av mig, utan mer beskriva att det är erkänt svårt att testa/kalibrera fuktgivare även om de är av god kvalitet, och att de nyaste troligen fungerar bättre än den/de gamla.