Jodå, det finns en duktig firma i Helsingborg som kan tillverka för runt 6 300:-. Tyvärr bor jag ju lite 'ocentralt' *hehe* ur ett skånskt perspektiv, så lösningen skulle i så fall vara att beställa suffletten hos dem, och sedan få den monterad i Stockholm. Tyvärr vill den (säkert duktiga) stockholmsfirman ha 5 500:-
, d v s nästan lika mycket för montaget, och det svider rejält......
. Alternativet är att jag jag monterar själv. Jag köpte en (riktigt bra) 'sufflettmanual' på eBay av en tysk firma, så jag vet ungefär omfattningen. Tyvärr är det betydligt mer jobb än man kanske tror. Visst, nog kan jag klara av detta, men det kommer att ta tid som amatör (och kräva bättre lokal än mitt fullbelamrade garage). Tid är dessutom just nu en bristvara för mig, så därför tänkte jag att någon med mer erfarenhet på just detta område kanske ville byta timme mot timme, så gör vi tidsvinst och ekonomisk vinst båda två.
Ditt förslag om firman i Strängnäs låter dock inte helt uteslutet. Jag skall kolla om jag hittar dem på Eniro, så får vi se vad de ill ha..... Tack för tipset!