0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Certiferad för att köra stor båt, liten båt.... på alla havenFår även hantera kemikaljer och oljeprodukter i bulk... på båt... Det kyltekniska lämnar jag till maskinisterna.... och så länge AC'n går är det OK
Det där påminner mig om en sak.Om man på 90-talet ville sälja någon slags teleutrustning i Spanien och få den typgodkänd där, så krävde den spanska motsvarigheten till PTS att ansökningshandlingarna skulle vara granskade och påskrivna av någon medlem i spanska ingenjörssamfundet för att de skulle vilja befatta sig med ansökan.
va bra att du sa det- Jag har ju även motorbefäl av den lägsta (inledande) klassen. För fartyg då... Undra när jag får nytta av det
Är det en Essberger du har som avatar?
Kan man visa att man säljer en produkt lagligt i ett land får man sälja det i alla EU-länder. Vad jag vet finns det dock undantag när det t.ex. rör fyrverkerier eller motsvarande grejer.
Ja, det kan nog vara så.Men en svensk privatperson skulle ändå kunna köpa ngt sådant i t.ex. Polen eller Tyskland och sen få in det i Sverige.Men ingen (behörig) elektriker skulle installera grejerna som ej är tillåtna.
Hur menar du?Att i Polen vem som helst skulle bygga in vad som helst ?Kanske det