0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja. Billiga flashminnen tål inte så många tusen skrivningar till ett och samma block. I mer intelligenta SSD-diskar har man logik som ser till at flytta runt data som skrivs ofta till olika ställen i minnet för att en jämnare 'utslitning'. Vad har du använt minnet till?
Bra fråga, det undrar jag med. Samt om usb-minnet är en säker lagringsplats?Plastskivor är ju inte säkra, hd inte säker magnetband absolut inte säkert. Hoppas du undrar detsamma joka83ed , annars har jag tjyvat din tråd.
Jo visst går det men den tål nog 10000 fullständiga fyllningar/tömningar. USB minnen värt namnet har "wear leveling" vilket innebär att den börjar bara skriva över början av minnet först när den fyllt allt annat. Så den föredrar hela tiden att återanvända de celler som är minst använda.
Det är då i alla fall stor skillnad på hastigheten på olika usb minnen har ett Datatraveler 112 och det tar lång tid att skriva till håller på och flyttar en film på ca 9 gb till minnet och det skulle ta 40 minuter finns det snabbare minnen att köpa på minst 16 gb .
Jag lurades lite den var på 7,94 gb ser jag nu rippad blueray film ganska normal storlek för den typen av film.