Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Trygga hem  (läst 912 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 109an

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 402
  • Karma +4/-1
Trygga hem
« skrivet: 13 februari 2012, 17:44:33 »
Jag installerade larm från Trygga hem våren 2010 och fick hem första fakturan som betaldes, i förra vecka kom det en ny faktura tillsammans med ett följebrev att dom beklagade att dom missat att fakturera på 1,5 år :o,.
Kanske skulle jag reagerat på att jag inte fått nån faktura men.....
Det jag undrar är om jag haft någon vidarekoppling överhuvudtaget under den tiden?
Jag menar om man inte ens klarar av att fakturera hur fungerar resten då?
När jag frågar bolaget så säger dom att jag ju kan dra ett provlarm, självklart fungerar det ju nu när dom upptäckt missen.
kompensationen blev att dom drog av 6 månader, är det för att jag ska bli nöjd och svälja deras historia? Sc:,h
Är det någon som har varit med om något liknande?
"I reject your reality and substitute my own" Adam Savage

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frÃ¥gor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
SV: Trygga hem
« Svar #1 skrivet: 13 februari 2012, 22:24:31 »
jag har haft företag där, av olika skäl, tjänsten levererats till fullo men faktureringen släpat efter eller inte skett alls på grund av exempelvis systemfel - det senare är det vanligaste. Gissningsvis är ni fullt uppkopplade på tjänsten med av något skäl har inte debiteringen fungerat. Det är mina 5 cent i alla fall.

Det är egentligen bättre med det du var med om än att man måste sitta och kolla tripple play fakturorna från telia som en hök för att man helt plötsligt betalar för skit man inte beställt.

I övrigt är det skrämmande långt efteråt som ett företag har rätt att fakturera och fortfarande kunna förvänta sig full betalning.
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad micke_011

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 117
  • Karma +0/-0
SV: Trygga hem
« Svar #2 skrivet: 16 februari 2012, 14:13:58 »
Har valsat en del såna historier i Plus mm om elbolag, telebolag m fl som skickat fakturor på jättebelopp och det är som DR skriver väldigt lång tid tillbaka som kan debiteras i efterhand, vill minnas att det är 2 år. Företagen inser förhoppningsvis sin egen del i den uppkomna situationen och medger delbetalningar eller kompensation/avdrag men det är nog en fråga om goodwill och inte något man kan räkna med.
ComfortZone CE50 inst 2011-10, 180 kvm souterräng-villa -89, 22 MWh/år 2010, rullande 12 mån 10800 kWh
IVT Nordic Inverter 12 LR-N installerad 2011-10, 50+ kvm sommarstuga från 1979, 9 MWh årlig förbrukning tidigare, rullande 12 mån 4100 kWh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!