Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Loggningsforum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Nybörjare - loggning från NIBE F1145
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Nybörjare - loggning från NIBE F1145 (läst 3331 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ceke73
Nybörjare
Antal inlägg: 8
Karma +0/-0
Värmepump eller värmepumpar?
ceke73
«
skrivet:
07 februari 2012, 16:26:53 »
Citera
Hej!
Jag är nybörjare på allt vad värmepumpar och loggning heter. Har precis loggat lite från vår NIBE F1145 direkt till ett USB-minne, men jag skulle vilja kunna logga direkt till dator. Några frågor med anledning av detta:
1) Behöver jag några extra tillbehör för att göra detta? Jag har möjligen lyckats lösa frågan att komma åt data från ett USB-minne via mitt interna trådlösa nät, men NIBEn skriver inte loggfilen förrän man avslutar loggningen (verkar det som). Kan man jacka in sig någon annanstans?
2) Om jag skaffar en datalogger, var kopplar man i så fall in den? Behöver man köpa MODBUS? Om inte, vilka alternativ finns.
2) Såg att det finns en Logger2020 som verkar trevlig. Är dock inte så intresserad av att köra färdig programvara, utan behöver kunna komma åt rådata på ett läsbart format. Fixar Logger2020 det? Om man kör med en Logger2020, behöver man några fler tillbehör till värmepumpen. Har ingenting idag och MODBUS kostar ju 6000:-