0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en likadan från bredbandbolaget, fungerar mycket dåligt (Googla skall ni se). Den rasar om du kör torrents med många seeders, då kan helt plötsligt vissa datorer inte komma ut på internet. Tror att den inte klara tillräcklig många connections eller så är det brandväggen som får fnatt. tydligen många som även har problem med connections till vissa spel servrar, dock inte något som jag ägnar mig åt. Riktigt trött på den och fundera på att köra den i bridge mode och använda min gamal D-link som router. (Denna lösning fungerar dock inte om du har bredbands tv elle IT-tele tyvärr)
Hu, jag får rysningar av Thompson modem, jag har hållit på hela veckan att försöka få Telia att "släppa ut" signalen så värmepumpsstyrningarna går att styra över nätet.... vill inte funka med Thompson modemen har inga problem med andra modem..
Ja den har en mängd "lull-lull". Börjar med en riktigt bra funktion. Knappen näst längst ner på högra sidan, på kanten, trycker man ner för att få den att söka efter "lite av varje" typ mobil eller surfplatta, trådlös skrivare och så och har man kommit ihåg lösenordet är det bara att dra igång.
Brukar man inte söka efter nätet med mobilen, surfplattan, etc och inte tvärt om?
Jo men att fläska på med 10-15 torrenter kostar på, kan ju röra sig om runt 50-60GB som laddas ner samtidigt Vore jävligt glad om IT-tele la av helt och brann upp ThumbsupBTW: Måste väl vara fördel med många som seedar torrenten, du menar väl tvärt om
Jo seeders är bra för nedladdningen, men det låser internet access för övriga datorer, som sagt det är en strulig modem/router.