0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sossarna (Sverige) behöver en partiledare som fokuserar på jobb, industriproduktion, energiförsörjning, grön omställning och ökad export.Dessutom en grogrund för nya innovativa företag som får hjälp att utveckla sina nya produkter.Att som Reinfelth dra ned på vidareutbildning, och istället sänka skatterna på lågavlönade arbetstillfällen som inte kräver utbildning är naturligtvis helt fel väg att gå.Hur i hela världen skall det gå för Sverige när alla som har jobb arbetar med att vårda gamla, terrorisera Svenska folket via telefonförsäljning, ta hand om barn, eller servera snabbmat åt feta Svenskar?Vi behöver en politik som lägger grunden till utveckling.Bostadsbyggande i/kring Stockholm.Upprustning av miljonprogrammets bostäderBättre infrastruktur (Järnväg, tunnelbana, lokaltrafik)Ingen ungdom skall få gå sysslolös om de inte medvetet vill det, de skall ha en skälig ersättning för att arbeta eller utbilda sig (om de utbildar sig till yrken som ropar efter arbetskraft).Sen har jag en egen genialisk ide som jag inte delger er andra, den skall jag ta med Löfven personligt, och hoppas att han har modet att införa det, det skulle både göra Sverige mer konkurrenskraftigt, generera nya företag, fler anställda och ökad export, vilket i sin tur skulle ge möjlighet att sänka skatter, minska på arbetstiden, eller förbättra socialförsökringarna. Som det känns idag kanske man röstar på sossarna igen, Mona Sahlin kunde jag inte förmå mig att rösta på...
Kan det vara så att Sossarna nu funnit en partiledare som inte retar gallfeber på vissa?Jag har upplevt både Persson och Sahlin som väldigt provocerande, Juholt tyckte jag verkade ganska ok, men tidningarna ordnade bort honom ganska snart.Vad är oddsen för att det snart kommer att figurera artiklar om forkörande barnvakter eller fifflande grannar till Löve´n i Aftonbladet? För att inte vara Sosse så tycker jag att denna gubben verkar ganska reko Thumbsup
Men jag tycker Rickard (som många gånger visat att han sympatiserar med vänsterblocket) sammanfattar just det jag menade, att han inte kunde förmå sig till att rösta på Mona Sahlin.
ja även sverigedemokraterna tycker ju dom är sociala demokrater Det är underligt att ett parti som för inte allt för många år sedan var sveriges största och som har en gigantisk gräsrotsrörelse kör med partiledarval som mest liknar utnämningen av påven. Bara rökpuffarna som saknas. Det är nog inget dom direkt vinner på om vi säger så.