0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla om inte tradera har någon försäkring som kan åberopas. Jag har för 12år sen när auktioner på internet var i sin linda råkat ut för samma bedrägeri. Hade fått säljarens personkonto på Nordea, tänkte då är det grönt jag vet ju vem han är, men icke, han var en person som redan hade så mycket skit på sig så att min anmälan inte spelade någon roll i hans liv.I vilket fall, då var det så att siten (www.ibazar.se har jag för mig) hade en försäkring, hade jag vunnit sista budet och sen fått problem med transaktionen med säljaren klev deras försäkring in och tog hela smällen om jag gjorde en polisanmälan, vilket jag gjorde, och fick igen alla pengar ca 3500:-.
Det är ju bara att gå in och kolla vilka betyg säljaren har för att se om det är seröst, vad hette säljaren (traderanamnet)?
Vänta till mitten av nästavecka.Gå in och lämna omdömmeGe negativt omdömmeDu får då en fråga om du fått vara eller ej vilket skall anmälas till Tradera.Säljare kan stängas av och även polisanmälas om jag inte missminner mig.