0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej sitter å lurar på en 4x4 bil...mitt krav är riktig 4x4 drift gärna med diffspärr åtminstonde bak1.8-2,0 bensin motor ...hög och låg låda..å manuell växelådahar kollar runt lite å det verkar hyfsat tunnt på den fronten subaru forrester finns å mitzubitchi pinnin...har även sett nån jeep med 4cyl motor å 5 växlad låda men sen ser det skralt ut...målet är å få tag på nått jeep aktigt som drar ca 0,8-0,9 då man kör som folk med bilen
Jeep cherokee limited diesel, svindålig motor, nån italiensk båtmotor, men attans vad den tog sig fram bra. I med lågväxel och diffen och det var inte mycket som stoppade den.0,8 blandad körning.
Och dyr som attan att äga pga va skatten dessa dieselbilar. Kass topp, går ofta sönder.
finns faktiskt äldre cerokee jeepar med 2,4 lit 4 cyl motor ,manuell låda ..å hela kittet fast dom är inte vanliga,men dom tar mindre soppa än dom med 6an å automat lådan....som verkligen kan äta soppa
Har nu köpt mig en Audi A6 2.5TDI quattro, och jäklar vad den tar sig fram! det är TorSen differential i fördelningslådan alltså helt mekanisk kraftöverföring UTAN en massa elektronik och styrboxar och sån skit, visserligen har den diffbroms som funkar genom ABS'en, men det är ingen katastrof om den pajar, bara att man inte kan göra så här då: ja, det är jag i videon