Aimpoint är ok, laser vet jag inte, 22mag är trevlig kaliber säger mina jakt vänner. Själv har man väl dundrat bort tiotusentals 22lr genom åren på bana... sålde min Dillon ladd utrustning för ett par år sedan, saknar den nu för tänkte ev ta upp skyttet igen o då är det ju bra o ladda lite fullbumpa till rimligt pris.
hej
köpte en 22 mag för att orginal ammo är mycket vassare än uppskrämmd 22 ammo....har ju inte bössan för att leka med utan jagar med 22mag..
skillnaden är väldigt stor..brosan hadde byggt en 22 snurra som han tränade på...då jag kom dit frågade jag om jag fick testa med magnumen....visst det skulle gå bra,för den va byggd för å hålla....8mm plåt..
4 smällar sen fick jag inte öva mer...22 snurran va inte så snygg....
men 22mag e grymt skoj å jaga bisamråttor med..det märks då man träffar
Har sen köpt en 22lr skälv just för å träna,då skotten inte kostar just nått....bytte bort en 222a mot salongs geväret...sen jag mer eller mindre sprängt en råbock med 222an....inte nån trevlig kaliber å jaga med...
Blev senare en gammal hederlig 6,5x55 a som rådjurs å småvilt bössa,men den biter ju ochså på älg om det behövs...i nödfall...valet stod mellan en 243a å en 6,5x55 å det va hyfsal enkelt å välja...6,5an kör åttor med 243an ..effekten i 6,5an är mycket bättre...dom lättaste kulorna i 6,5an är dom tyngsta i 243an å då går inte 243an speciellt flackt eller hårt....
älskar trots allt min gammla 8x57a på älg,en mycket bra å underskattad kaliber ....tunga kulor i lagom fart som inte river sönder mina älgar..