Hej!
Som rubriken lyder:
Drar Coop summan X2 vid betalning med Coop-kortet eller vad??? Har nu vid två tillfällen de senaste 6 månaderna knallat in på Coop för att handla mat med pengar på kortet som jag sätter in varje månad.
Första gången det hände var en söndag, ringde och kollade mitt saldo på fredagen innan, hade då ung 1500kr om jag minns rätt nu.
Handlade för nånstans 1100-1300 i affären, mao kunde jag lätt betala för min mat (trodde jag).
När jag skulle betala så råkade jag stoppa i Statoil-kortet i Coops läsare i ren hast, stoppar sen i rätt Coop-kort och slår in koden.
MEN då hänger sig hela deras kassa/maskineri och det kommer nån som fixar till det.
Då får jag dra kortet en gång till för att köpet hade inte gått igenom (enligt killen i kassan) MEN då står det att köp inte kan beviljas för det inte finns pengar på kortet
Killen i kassan kan inte se att pengarna kommit in till Coop men jag kan se att pengarna fattas
Vi dividerar fram och tillbaka för dom ska ha "betalt" för maten och jag ska HA maten som jag betalat...
Jag blir tvär och ber dom lösa det.
Efter många om och men kommer en lite högre kille på Coop som lovar att ta tag i detta och ger mig ett kvitto på maten som jag nu har fått betala för med mitt Visa kort (dyr middag)
Dagen efter ringer killen i butiken upp mig och berättar att jag ska få tillbaka pengarna, erkänner att dom tagit betalt bubbla ggr men inte kan se det själva i deras system och beklagar men att "shit happends" ibland.
TACK, säger jag och blir glad studs
Men tror ni på att pengarna kom, NEJ!!!
Ringer och pratar med kundtjänsten på Coop (som blir sura och tror jag lurar dom), får till svar att jag inte ska få tillbaka några pengar nu enligt deras system, tröttnar och helt enkelt skiter i allt nu
MEN nu ikväll skulle jag handla lite föda på Coop igen (har handlat många gånger innan dess efter missödet som näms ovan).
Tänkte att jag skulle betala med den fina återbäringen som vi Coop-kunder så fint tjänar ihop under året Thumbsup
Skulle betala drygt 400kr för det jag handlat, SÅG på deras maskin att jag hade drygt 1800kr TILLGODO på återbärningen,
drar kortet och slår in koden och klar MEN då hänger sig kassan/maskineriet (blir då lite fundersam, känns bekant
)
Hon ber mig då göra om proceduren med koder och klar, ser då att jag nu BARA har närmare 1400kr tillgodo på återbärningen.
Jag säger till henne att du har ju fått pengarna men hon förklarar att hon inte kan se nån betalning från mig och att pengarna sätts tillbaka på mitt konto om det skulle bli dubbla dragning.
Hmm tänker jag men vill inte tjafsa utan tar kvittot och går.
Kommer hem och kollar på Coop:s hemsida som man kan logga in på och ser då att dom mkt riktigt har gjort dubbla dragningar
Nu är jag redigt förbannad och skall vänta tills i morgon för att se och prata med kundtjänsten på Coop om var mina pengar är.
Jag blir nyfiken på om det är nån av er som har varit med om liknande på Coop som kan berätta om det???
Var vänder man sig om man inte får ngt vettigt svar från Coop denna gång?
Jag vill bara ha det förklarat för mig var pengarna tagit vägen och tillbaka dom om det är Coop som gjort nån miss vid de båda tillfällen.
Känns fan som bedrägeri och ett fall för farbror blå, bara för att reda ut det hela då jag långt i från känner mig nöjd med deras bemötande från deras sida...
Mvh joka
PS: Skulle passat bättre med en ledsen smiley som vinkar nu så du kan la lägga till en sådan är du snäll Rickard
fast med
utan