0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej hoppas det......vi sålde delar ur firman till ett annat företag...så jag vet ungefär vad som krävs av ett kontrakt ....handslaget som vissa pratar om kan man stoppa upp nån annanstans....gäller väl hyfsat om man köper en beg cykel utan för ok macken....det du behöver är en jurist eller en advokat som jobbar med affärskontrakt å e duktig på det han gör..ofta specialicerar sig jurister å advokater på olika grejer familje juridik,afförskontrakt,arvsfrågor mm mm så det är nog inte fullt så lätt att skriva ett fullfjädrat kontrakt som vissa tror...är kontraktet nog värdelöst skrivet kan din motpart säkert häva det om det börjar å knorra....Ha vare med om ett köpe kontrakt gällande nånting som blev ett arv...som gjorde att köparen va tvungen att lösa ut dom andra bröstarvingarna,trots att snubben i fråga rättsligen ägde egendomen,men "låssas" juristen som gjort köpe kontraktet inte visste vad hon gjorde...allt detta berodde på en mening i kontraktet som juristen missat....så det går fint att göra bort sig...
Jag begärde 250 000 kr för min ide.Efter ca en månad ringer företaget upp och säger med bekymrad röst att de "i samma veva" fått in ett förslag från en annan kille som var mer eller mindre identiskt, och hade svårt att välja vems ide de skulle betala för...De erbjöd mig 125 000 då de trots allt bedömde att jag varit först.Jag kunde inte annat än acceptera, i vart fall inte så länge jag inte var beredd att blanda in jurister, och det hade nog fort kunnat kosta mer än jag kunde få ut från dem.
Övervägde du aldrig att driva detta, du måste känt dig rejält blåst av det företaget? Undrar hur de tänker, det är så sjukt småaktigt att göra så, besparingen de fick var ju helt otroligt fördelaktig ändå. Det finns väl inget som säger att du skulle kunna hjälp dem på fler områden också. Men det antar jag de kunde glömma.Skulle du göra på samma sätt i dag om du kommer på en ny idé?