0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Termostater fungerar om dom inte behöver jobba med för stora variationer.Är det +-5 grader det handlar om så går det ju.Men det är det 25 gr man vill ha på golvvärmen och 50 gr framledning så är det ju 25gr. skillnad.Sedan är ju golvvärmen trög.Det Pushkopplet du har på bilden har ingen rumstermostat utan det är en maxbegränsningstermostat.Maxbegränsningstermostaten ställer man normalt på 35 grader för att inte förstöra golven.Det kan funka lite bättre, jag tänkte mer på den på den lilla Wirsbo pushen som finns.Fast jag är skeptisk mot inkoppling på vvberedaren ändå. Jag skulle hellre se en arbetstankslösning så man bara behöver producera så pass mycket värme som behövs.Varför köra ut 50gr vatten till nått som bara behöver ca 25gr?
Jag tror att det inte har så stor betydelse att tempen på golv i kök och badrum skiljer sig lite.Förmodligen räcker det med att strypa in slingorna.Sen kan du ju på dimensioneringstadiet kompensera för skillnaden.Lägg glesare i badrummet (eller mindre slang) och tätare i bottenvåningen.Räkna på tex. 70w./Kvm. på bottenplan och 40w /kvm på ovanvåningen.