0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hehe, ekar når inte norr om Dalälvenman talar för döva öron om man ser träd som annat än bränsle Jag tackade nej till en kåk en gång som hade ett fantastiskt läge vid en å med egen brygga, Men dåren som bodde där hade sågat ner fyra stora alar vid åkanten. Det var den enda skugga som bjöds på tomten, och den tog han bort.Förvandlade ett paradis till öken.Vidhåller att någon ljög om rotrötan, och det var det jag reagerade på.
Kolla på bilden trädet är inte frächt nog är det röta man ser eller ?
Jo jag ser lite röta i mitten vilket är betydligt mindre än de flesta flerhundraåriga ekar har. Om en gren är dålig kan man ta bort den.
Det värsta var att det behövdes 40 poliser där för att mota bort trädkramarna... Kanske nån förening borde betala polisinsatsen, precis som hulligansporterna?
Träd skall avverkas när dom är fullvuxna och är värda lite pengar.
jag är ingen miljöaktivist men kan förstå de som blir upprörda över eken, har ett träd stått i flera hundra år så kommer det nån slipsnisse på gatukontoret och bara bestämmer att det ska bort??? --/ekar är vackra, och det enda som planteras är ju granar, det är så INÅT HELVETE fult att se alla förbannade granplanteringar så jag mår dåligt, markägarna är bara ute efter att maximera vinsten och avkastningen och allt det där tokkapitalistiska smittar av sig över hela samhället likt en cancersvulst..naturen fanns före människan, alltså ska människan visa omtanke mot naturen, men tyvärr ska allt vara vinstdrivande idag, även naturen, men det kommer slå tillbaka, var så säkra.. och jag menar att det har ingen som helst betydelse vilka bilar vi kör eller om vi ens kör bil eller ej, eller hur mycket el vi förbrukar, det värsta är helt enkelt att många tror att man bara kan ta för sig av det naturen har att erbjuda, utan att säga tack, eller ge nåt tillbaka..överbefolkningen är också på god väg att ta död på oss...
Mycket pengar menar du väl Träd är pengar tyvärr inte eken för den kosta för mkt med allt jams som blev runt den
"lite" är för övrigt det mest felanvända ordet i dessa dagar. Huga vad folk missbrukar det =)
Jag tror jag måste gå ut och hugga ner mina två ekar innan det kommer upp några Stockholmare och bildar kedja runt träden, deras position lär väl inte gå att hålla hemlig hur lång tid som helst. Dessutom har jag några g:a träd som har stått låååång tid ute i skogen, kanske bäst att smyga dit någon natt och fälla dom innan "kramarna" kommer . Har 08orna inget vettigt att lägga sin energi och engagemang på.
Eken har så pass mycket friskt virke i sej att den skulle ha stått stadigt i minst 200 år till.Jag tror problemet har varit att stadens byråkrater har dömt ut trädet så fort de hört ordet "röta". Ingen vill bära ansvaret för ett träd med röta i.