Jag funderar på att köpa mig en Logger 2020 för att börja mäta elförbrukningen till min luftvärmepump till att börja med. Jag ser att ni säljer ett värmepumpskit i webshopen där bland annat en 3-fas elmätare följer med. Min luftvärmepump är kopplad till egen säkring i proppskåpet med en kabel som har 3 ledare. Kan jag ändå ha en 3-fas elmätare till pumpen eller ska jag satsa på en 1-fas elmätare? Vad är fördelen med en 3-fas jämfört med en 1-fas om jag bara ska mäta min luftvärmepump?
Jag har tänkt att dels se aktuell förbrukning på displayen på Logger 2020, men även logga mot webtjänsten Elogger. Jag läste att man kan få värdena exporterat i form av textfiler varje dygn, men att de är zippade. Går det att få dem ozippade så man slipper att packa upp dem? Jag tänker nämligen göra egna grafer i Excel och har gjort ett makro som importerar textfiler direkt och då vill man ju inte ha dem zippade.
Sen är det så att jag redan har en Eliq som har en trådlös sensor som sitter på huvudelmätaren och mäter min totala elförbrukning. Går det på något sätt att Logger 2020 också kan mäta min totala elförbrukning. De kan väl inte använda samma trådlösa sensor och det går väl heller inte att klämma dit två sensorer på mätaren...eller?
MVH
Cantona