0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nåt att satsa på?http://www.nordendack.se/69/page/Nitrogen.html"Minskat däckslitage, höjd säkerhet och lägre bränsleförbrukning!"Den vanliga hajpen, lr?
Jag kan förstå att man fyller stora däck på arbetsmaskiner med kväve, dels krävs höga tryck (inte alltid en liten kompressor orkar med)
Jag har funderat på en sådan. Mekonomen har visst en där man ställer in vilket tryck man vill ha, sedan slår kompressorn ifrån vid det inställda trycket. Kostar visst runt 500 pix.Var har du köpt din?erp
Är det verkligen riktigt? ett cykeldäck till en standardcykel till 4-5 bar och ett smalt däck för en tävlingscykel håller cirka 8-9 bar
Vad kör ni för tryck i bildäcken? Jag brukar lägga mig ca 0,3 bar över rekommenderat och hamnar då på ca 2,5 bar. Märkte nyligen att bränsleförbrukningen ökade rejält och det visade sig att jag hade 1,9 bars tryck i däcken.
För högt ringtryck gör att däcken slits ojämnt och bilen bli instabil i kurvorna.