0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Vet inte var du läst att det skulle bli 400 mbar tryckfall.I diagrammet över tryckfall får jag det till ca 260 mbar, men du kanske har sett någon tabell som ger siffrorna i klartext?Även 260 mbar kan dock vara i mesta laget, jag tycker inte man skall hänga på utrustning som ger större tryckfall än ca 100 mbar.I en vanlig villa, med ca 7 grader deltaT ligger man på ca 1 - 1.5 m3 i flöde, och då fungerar en Qp 1.5 bra, de som har större fastigheter har dock större anledning att göra uppföljning av kostnaden, så att lagerföra större mätare är naturligtvis helt rätt.Har gjort en ny order på mätare till lagret och kommer framöver att erbjuda både Qp 1.5 och Qp 2.5.Mätarna finns förhoppningsvis för leverans under kommande vecka.
Ja, de mätare jag beställt (om de nu finns för leverans) skall ha exakt samma mått.Det jag tycker är konstigt, och måste kolla upp, är hur två likadana mätrör kan ha olika stort tryckfall.Qp 1.5 och 2.5 har båda två DN20, d.v.s. 20 mm invändig diameter...En QP 3.5 blir runt 1200 kr dyrare, men visst kan jag beställa en sån åt dig, då blir det dock 200 mm lång kropp, och 1 1/4" gänga.