Vi hade inbrott här för nån vecka sen. Ett fönster uppbrutet och lite stökigt i huset. Inte så mycket stulet, men det känns skit ändå kan jag tala om
Polispatrullen fotograferade lite och ställde lite standardfrågor och sen var det nån annan polissnubbe här och körde värsta CSI-kittet med tops, sotborste, tape och blå gummihanskar. Eller "säkrade teknisk bevisning" som han själv uttryckte det hehe.
Jag halade fram lite utskrifter från loggen ur Niben (sorry Rickard, 2020 var inte inkopplad just då) och visade att temperaturen sjunkit i huset under en viss period efter vi lämnat hemmet, för att sedan sjunka lite fortare och slutligen stabilisera sig en dryg grad under normalt. Från den grafen kan man anta när tjuven varit här, med två timmars precision, vilket är lite mer precis än "nån gång under eftermiddag, kväll eller natt" som den första prognosen löd. Kände mig lite cool faktiskt, polisen hade ingen aning om att värmepumpen kunde logga sån information och jag vill gärna inbilla mig att det kommer hjälpa utredningen att hitta den skyldige.
Låter jag fantasin skena iväg lite, har jag för all framtid förändrat polisens arbetssätt