0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Glidhylsan/bussningen i Variatorn har skurit.. Dogge
Den teorin var ny. Något du sett tidigare kanske? Borde vara ganska enkelt att kolla upp. Hade ändå tänkt riva variatorn imorgon då det är en av de få delar som inte är isärskruvade. Ska nog passa på att byta remmen samtidigt och kanske ha nya vikter och fjädrar på mekbordet ifall de är dåliga. I vilket fall så ska fjädrarna i kopplingen bytas då den ligger an lite lätt på tomgång.
Oavsett så ska du kolla ventilspelet på kina fyrtaktarna. Se till att det finns lite spel (nån tiondel eller så...) när ventilen är obelastad. Mycket vanligt fel att ventilerna "står på" lite när man använt den ett tag!!
Här hade det kommit en massa svar!!För att försöka besvara allapå en gång så kan jag säga det att alla membran i förgasaren är bytta, även lånat en förgasare med oförändrat resultat. Kompet testat både torrt och med olja och det ger 10,5 bar i båda fallen.Ventilspelet är ställt till 0,75 mm på både avgas och insugSoppaslangen inkl filtret på slangen är byttTanken är rengjord inkl filter och soppakranVacuum slangen till den automatiska soppakranen är byttCDI Boxen är bytt, först till en orginal och sedan till en "Kina racing cdi". För övrigt har moppen ingen givare i variatorn för hastighet som de nyare har.