Jo, det råder inte något tvivel om att "vvb i acktankarna är modellen". Jag ska som sagt förbättra mitt nuvarande system. Kollade upp pannan lite närmare igår för att kolla min dimensionering. Det visade sig att pannan är tillverkad på 80-talet!!!(CTC-Kombi el I. Effekt ved:20kW, Eldningsarea 1,6m2) När vi köpte huset så sa säljarna att den nyinstallerats 00 och endast körts på elpatron (i stort sett)... När vi köpte huset visste vi redan att vi skulle riva det så småningom och brydde oss inte om pannan. Dock känns det ju som förra ägarna ljugit... Såvida inte rörkrökaren har haft en "ny" 10-15 år gammal panna på lager..... Iallafall, jag kommer att installera mina befintliga (rena)acktankar till kombipannan inom en månad eller två. Efter vintern kan jag utvärdera hur det funkat (bättre eller sämre än innan) och jämföra det mot vad det skulle kosta att installera en tredje tank med vvb. (alt. byta ut ena tanken) tillsammans med en nyare panna, i relation till hur länge vi tänker behålla huset... Efter att ha läste en del artiklar så låter det onekligen lockande att endast behöva ladda pannan en gång/dag med 120l ved som sedan ger fullvärme ett helt dygn eller mer..