0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
De pumpar du nämner, finns dessa med 120mm hus?Det är trångt, så jag får inte in en större utan att göra om ganska mycket.Tror du att det hjälper? Eller går det FÖR trögt i systemet?Tankarna ligger i serie, vet inte om det gör det värre eller underlättar på något sätt??Vad är det fr säkerhetsanordningar?1 tryckventil ( vad dom nu kallas)Är det något mer?Spillvärmen vore ju trevlig att ha i källaren, om man får välja...
Dessvärre vägde jag inte veden innan jag drog igång det här..Men den har definitivt inte blivit sämre, trots ovan nämda problem. Nu är det här några år sedan.Jag fick tag i en formel som jag höll mig till, så även om effektsiffrorna inte stämmer exakt så är siffrorna sinsemellan jämförbara, jag gjorde ju hela tiden likadant.Nu ska jag ge mig på operation flytta primärluftens insläpp i i förbränningsutrymmet. Hoppas på bättre verkninsgrad genom mindre övertändning, lägre effekt genom mindre övertändning. Med lite tur dämpas problemet med den här åtgärden, ev blir det värre. Man får se...Men pannan blev helt fantastisk efter alla ändringar, bra krut, konsekvent (den gör allt likadant varje gång), drar mindre ved.Synd bara på de tunna rören, kollade lite fort på delar jag behöver för att åtgärda allt samt få 750liter mer, kostar knappt 20' får dessvärre vänta lite med det...Vilken dimension behöver jag på rören? Klarar jag mig på 35mm eller måste jag ha 42?