0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om det finns några krav på säkerhetssystem som träder in om det blir för varmt (förutom säkerhetsventil), det är en bra fråga. Det jag kan läsa en del om produkten är att det står så här: http://www.biz-case.se/index_files/EconomizerPSR6900.htm√ Max rökgastemperatur 350° Celsius. √ Maximalt tillåtet drifttryck: 2.0 BarFörsäkran om överensstämmelseBiz-Case AB försäkrar att värmeväxlaren som omfattas av denna försäkran är i överensstämmelse med krav i respektive refererad standard, SS-EN 13240, SS-EN 1856 och SS-EN 1859: Täthetsprov (Gas thighness. Hygiene, health and environment), Driftsprov (Thermal performance), Termiskt stressprov/Soteldsprov (Thermal resistance, Sootfire resistance), Säkerhet vid användning (Safety in use), Avstånd till brännbart material (Distance to combustible) samt BBR (Boverkets Byggregler) 5:437 Rensning och inspektion: Eldstäder, rök- och avgaskanaler ska vara åtkomliga för rensning, kontroll och inspektion. Delar av värmeväxlarens ytor kan överstiga 90 grader vid drift. Standardiserade provningar utförda av SP, Sveriges Tekniska Forskningsinstitut. För att få svar på din fråga så tror jag att jag ringer till företaget och frågar om detta.