Jag tog ett 3 månads tillsvidarepris på ett elbolag i mars 2011, jag pratade med elbolaget och gjorde klar för dom att jag efter 3 månader ville ha det rörliga spotpriset eftersom jag hade tänkt ta ett fast abbonemang på hösten.
Tiden gick och jag åkte på semester och var borta 6 veckor, under denna period så dam det ner ett brev i brevlådan där det stod att mitt 3 månaders avtal skulle övergå till en 1 åring när 3 månader avtalet gick ut,
dvs ett erbjudande, sedan stod det att om jag inte hörde av mig inom 2 veckor så var det likställt med att jag accepterade det nya avtalet och det skulle börja gälla, eftersom jag då precis åkt till brasilien så överskred jag ju givetvis dessa 2 veckor och vips så hade jag ett avtal som jag inte ville ha.
När jag tog min 3-månaders så poängterade jag att jag ville ha spot-pris när 3-månads avtalet gick ut och säljaren bedyrade att givetvis så blev det så.
Jag har nu retat mig på detta hela sommaren och nu när man ser hur lågt elpris det är, nu på hösten när jag hade tänkt ta en 1-åring ja då blir man än mer förbannad.
Dogge