Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Online spel
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Online spel (läst 2395 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
mcrave
Har värmepump
Kan värmepumpar
Stad/land: Nordmaling, Västerbotten
Antal inlägg: 193
Karma +0/-0
Kön:
mcrave
Online spel
«
skrivet:
17 september 2011, 09:36:28 »
Citera
Finns det några fler värmepumps intresserade precis som jag som ägnar sig åt online spel?
typ erepublic?
Ett riktigt trevligt spel där man blir medborgare i ett land ex sverige som då kallas esverige.
Du kan göra det mesta där. Jobba, äga din egen industri, bli medlem i ett parti, ställa upp i val, kongress eller president. Du kan även kriga för ditt land eller jobba som en mercenary.
Med andra ord ett spännande spel.
Finns det några värmepumpsnissar som vill pröva som inte redan gör det så kan ni använda denna länk.
http://www.erepublik.com/en/referrer/Mcrave
Om inte detta spel, spelar ni något annat? Eller är det pumpen som är huvudfokusen
Loggat
Älvsbyhus från -75 i vackra Nordmaling, 105 kvm, bi area 33 kvm. 2glas fönster, Direkt el, gamla element sen huset byggdes. El förbrukning totalt 23396kwh varav uppvärming för 2008-2009 ca 15400 kwh. Ny Nibe compact CU 300 varmvattenberedare 25/8-09
Fujitsu AWYS 14 LBC Nocria installerad 17/9-09
Bor med fru och våran son.
purjo__
Jag har i princip doktorerat på Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Gävleborg
Antal inlägg: 13216
Karma +21/-11
Kön:
Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
purjo__
SV: Online spel
«
Svar #1 skrivet:
19 september 2011, 10:37:45 »
Citera
Vissa har ju ett riktigt jobb att sköta på dagarna
"Based on your corporate access policies, access to this web site (
http://www.erepublik.com/
) has been blocked because the web category "Games" is not allowed. "
Loggat
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5 plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.
Ju mer man vet desto mindre förstår man.
David Rinnan
Svart bälte i frågor...
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Stockholm, Tyresö
Antal inlägg: 6954
Karma +61/-60
Kön:
Teknikintresserad
David Rinnan
«
Svar #2 skrivet:
19 september 2011, 11:49:40 »
Citera
Man hinner ju inte. Att hålla värmepumpen i schack tar ju för mycket tid!
Loggat
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.
pricken
Dignitär inom värmepump
Stad/land: 2,5 mil söder polcirkeln...burr
Antal inlägg: 1430
Karma +4/-1
Kön:
Fifaen vad det går, i buskar och hår.....
pricken
«
Svar #3 skrivet:
19 september 2011, 12:52:45 »
Citera
Spelade en hel del Quake2, och efter det Quake3, framförallt modden "Rocket Arena" på den tiden det begav sig. Köpte även Quake4 då det kom, men det blev tämligen omg liggandes i en låda och efter det aldrig spelat.
Nuförtiden tycker jag man aldrig har tid med sånt tjaffs längre, lite synd kan jag tycka emellanåt, för det var ganska kul. Man hade både vänner och ovänner i spelet, ungefär som i detta "fora"
Loggat
År 1 TOT 13213kWh VP 6373kWh
År 2 TOT 12611kWh VP 5614kWh
År 3 TOT 12873kWh VP 6147kWh
År 4 TOT 13807kWh VP 6787kWh
Ql med VP
David Rinnan
Svart bälte i frågor...
Dignitär inom värmepump
Karma +61/-60
Kön:
Teknikintresserad
David Rinnan
«
Svar #4 skrivet:
19 september 2011, 12:58:41 »
Citera
Roligast tycker jag q2rock var. En ruskigt rolig mod.
Men det blev bara tråkigare efter q2 dog ut.
Asherons Call blev tråkigt med version 2 samt alla macrobottar. Eve fastnade jag aldrig i. Jag har pregat ner massor med tid en härans massa MMO-titlar men det blev väl slut på detta i ungefär samma veva som första barnet kom.
WoW sitter ju många fast i. Tycker inte det är så kul, det ska vara line of sight tycker jag.
"textbaserade" webb-mmo tycker jag suger. Då spenderar jag hellre tiden här i så fall.
Loggat
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.
David Rinnan
Svart bälte i frågor...
Dignitär inom värmepump
Karma +61/-60
Kön:
Teknikintresserad
David Rinnan
«
Svar #5 skrivet:
19 september 2011, 13:00:17 »
Citera
Framför allt är det ju många mmo-titar som bara främjar nedlagd tid, mer eller mindre.
Skicklighet, såsom aim och snabba reaktioner är inte alltid främjat.
Loggat
mcrave
Har värmepump
Kan värmepumpar
Karma +0/-0
Kön:
mcrave
«
Svar #6 skrivet:
20 september 2011, 00:03:57 »
Citera
Det jag gillar med erepublic som online spel är att det inte tar så värst långt tid att spela per dag.
Visst du kan sitta hela dagen ifall du vill ägna dig åt den politiska biten, men i övrigt så räcker det att göra de uppdrag man har per dag, vilket i snitt tar 5-10 min.
Samma gäller för ett annat spel desert operation samt ett som heter ogame.
Sen för att inte tala om alla online spel som finns på Fb.
Personligen så gillar jag inte dessa lika mycket då spelet kommer till en viss gräns att man måste söka andra vänner som spelar, och det är skicka förfrågningar hit och dit. Tar som udden av själva spelandet.
Alla dessa är strategi men du väljer själv hur mkt tid du vill lägga ned.
WoW har jag aldrig spelat, har tänkt många gånger men är just det att det är mer ett långtids spel.. då sätter jag mig hellre framför 360 och spela på tv istället.
Loggat
Älvsbyhus från -75 i vackra Nordmaling, 105 kvm, bi area 33 kvm. 2glas fönster, Direkt el, gamla element sen huset byggdes. El förbrukning totalt 23396kwh varav uppvärming för 2008-2009 ca 15400 kwh. Ny Nibe compact CU 300 varmvattenberedare 25/8-09
mcrave
Har värmepump
Kan värmepumpar
Karma +0/-0
Kön:
mcrave
«
Svar #7 skrivet:
05 januari 2012, 13:42:16 »
Citera
Var ett tag sen denna tråd var uppe.
Hoppas få in fler till erepublik.
Sverige behöver hjälp, vi är under en invasion av Ryssland och Finland.
Alla som gillar ett aktivt och seriöst onlinespel gå gärna med och slåss för sveriges frihet.
Bli krigare, politiker, företagare eller starta din egen tidning, eller varför inte göra allt ihopa
Ta steget ut i evärlden och bli en medborgare i sverige.
Joina här.
http://www.erepublik.com/en/referrer/Mcrave
Jag hjälper igång er samt tipsar om bra saker.
Loggat
Pansatonic
Kan värmepumpar
Stad/land: Lidingö
Antal inlägg: 69
Karma +0/-0
Kön:
Inte så kallt i år.
Pansatonic
«
Svar #8 skrivet:
05 januari 2012, 15:35:38 »
Citera
har signat upp mig som Pansatonic och ska kolla om det är nått som lockar
Loggat
IVT Optima 700 styrenhet CL300 med separat elpatron tillskott, golvvärme samt varmatten, styr via ute temp, installerat 2000, äldre trä hus med mycket fönster i två plan plus uppvärmd källare ca 240kvadrat. Lidingö
http://e-logger.se/pub?Storholmen
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Online spel
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1490
dolda: 0
användare: 20
Användare online
:
T Ramsmark
Frazze62
R_F
moonz
Raecer
Hres
rikardagren
macman
TS Comfort AB
Börje__
fila
Smurfen.
Borken1
berkan
AdamHagberg
ing
Zyberdude
AÖd
jälldorf
Nocoll1948
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info