Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Gammal brännare i ny panna. Problem och frÃ¥gor...  (läst 2070 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Amatör-Micke

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…kersberga
  • Antal inlägg: 80
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej allihopa

Jag har en kompis som nyligen satt in en ny panna (CTC EasyFlex) I den har han stoppat sin gamla pelletsbrännare (Viking Bio). Det är dock ett problem; brännaren har sedan tidigare ett par små hål i det inre brännarröret. Vad beror det på? Jag antar att den har blivit överhettad, men varför. Vi skall byta röret, men det är ju synd om det händer igen.

En annan fråga; Enligt manualen till brännaren skall man göra diverse mätningar och intrimning, mäta rökgas-temperatur, kolla draget i skorstenen och utföra någon slags rökgasanalys. Firman som installerade pannan har naturligtvis inte gjort något av detta eller ens nämnt saken. Hur pass viktigt är det att detta görs och vad blir följden om detta inte görs? Är det en sotare som gör jobbet?

Med vänlig hälsning
Amatör-Micke
Har just satt upp 4,3 kW solceller. Se min Solcell-blogg:

http://solceller.weebly.com/solcell-bloggen.html

Toshiba RAS 10 SAVP-ND

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!