Jag var uppe på vinden och funderade över isoleringen och märkte att jag har först tjärpapp, 10-15cm glasfiber sen kutterspån 30-45cm högst upp. En tog bort all mellan 2 takstolar och isoleringen underst var rätt missfärgad en del av det. Körde en hobbexlösning idag då jag bara la ut 45mm isoleringsskivor mellan dom 2 takstolarna jag hade skottat bort ifrån. Så där ligger det nu en del spån under sen 4-5 isolerskivor på.
Är medveten om att man inte ska blanda isolermaterial, men varför i allsin dar gjorde dom det 76 då huset byggdes? Håller på sätta om allt innertak så blir byggplast i allt tak, hur kommer det hjälpa min vind framöver? Vet att min lösning var icket bra, men jag har då starkt känslan den inte var så mycket sämre än det befintliga.
Om jag har mögel på undersidan isolerskivorna under spånet, hur skadligt är det och hur mycket kan det spåra ur? Inget ska väl komma ner i huset med ångspärr?
Planen är väl att byta hela skiten så småningom men är en liten kostnadsfråga då pengarna sprutar åt alla håll, utom in på kontot
Tar sugbilarna isolerskivor/rullar eller måste man suga spånet sen bära ut glasfibern för hand?
MVH
/Micke