0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan dra rören över dörren, se bara till att montera avluftare på alla högpunkter.Självcirkulationen kommer inte att fungera, så det bästa är ju att försöka dra returen efter golvet på något sätt tex. bila upp en ränna och dra rören däri.
Nja, självcirkulation kan komma igång om bara det varma vattnet från pannan har uppförsbacke till acktanken.Då trycks kallvattnet tillbaka till pannan även om röret gör en krök över dörren.
Hos mej funkar självcirkulation dåligt fast rören är dragna på rätt sätt laddomat 21an bromsar så mycket att det inte funkar att elda utan ström men den kanske inte kokar om det blir strömlöst vid eldning.
Provade elda när vi hade strömavbrott funkade inte fick plocka ur termostaten ur laddomat 21an då funkade det hyffsat men fick elda med luckan öppen för pannan har fläkt men fick inte ha luckan för mycket öppen för då steg tempen på pannan och hade säkert kokat om den fått vara har pannan på stickkontakt elverk samt omformare nu så nu får det bli strömmavbrott när det vill
Till tanken går i taket returen nere vid golvet hos mig funkar det inte men jag kanske har för veka rör. Har elverk med 220 volt och en omformare man kan få 220 vlt ur ett bilbatteri men använder alltså inte båda samtidigt har faktiskt aldrig provat men blir det strömlöst är jag redo.