0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eller ta bort en dm av tätningslisten i varje fönster...
Om flödet avstannar så utjämnar sig trycket i huset. Så länge du har ett flöde så har du lägre tryck närmast det ställe där du suger ut luften.Går det inte att sätta in spaltventiler i fönstren? Eller ta bort en dm av tätningslisten i varje fönster...[/quoteJaha. Det säger ju kanske lite säg själv. Jag trodde att trycket utjämna sig oavsett var i huset tilluften satt. Då är det ju fler ventiler som gäller eller som du och Carl sa att ta bort en list i ovan kant på fönstret. Det är ju det allra enklaste. Det är väl egentligen ingen större nackdel att göra så? Förutom att luften inte passerar ett filter. Men det gör det inte i mina gamla klaff ventiler i källaren heller:). Bara myggnät. Måste man skära i sönder listen? Har hyfsat nya elit fönster. Men det hade ju varit bra och gjort det i dom tre sovrummen som finns på markplan. Det får jag testa. Jag märker direkt att om jag öppnar ett fönster lite litegrann så utjämnar sig trycket. Tack för tipset. Äntligen får jag kanske bukt på problemet.