0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hur kopplar jag in den här utan att använda org styr?Alltså bara en stickpropp?
Hej Tipo874,Tack för ditt svar!På gamla motorn sitter en konding på 1,uf450v inte 1,2uf, ingen bra ide att testa va?Vem har kondensatorer, är det bara Elfa som har sånt?Det står 220-240v på den så det ska ju inte vara några problem.Det brukar ju vara olika fläkthastigheter, 3-4st på en ac så även på min fläktkonvektor.Nu vill jag ju bara ha 1, fullfläkt, så den startar när man sätter i sladden/termostaten slår till. Men det kan inte vara så att de andra kablarna är till hastighetsjustering?På en annan av mina konvektorer så sitter det plintar, om man sätter på plint 1 så går den i "låg" läge, plint 3 "max". Gamla motorn har också fler än 4 kablar.Tack till PUDU.se som hjälpte mig! Motorn passar perfekt i fästet. Kanon!!
Nu är den hopsatt igen.Inget har brunnit upp ThumbsupMen...Den går OFANTLIGT långsamt, alltså SUPERSLOW, man känner knappt att det blåser.Kan det ha att göra med kondensatorn? Du skrev att den kunde varva upp långsamt, kan det även göra att toppfarten är låg?
Testade idag igen, då ville den inte starta alls.Så det var nog kondingen som gick sönder igår.Kanske var det som dödade min andra motor, brände sönder linningen när kondingen pajjade???Vem har motstånd då?