0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur gör jag i kök? Där är ju bara frånluft när fläkten är igång, alltså ca en halvtimme om dagen.
Hej Andyman! Ja när det gäller köket så har du ju rätt i att du får en bättre (forcerad) utsugsventilation när köksfläktsmotorn är igång (oftast allt för bra då t.om). Men du glömmer kanske här att även när köksfläkten är helt avstängd så fungerar ändå den här utsugskanalen för köksfläkten som ett utsug via det självdrag som nästan alltid finns, så detta är inget problem utan utsugsventilationen från köket kommer att fungera ganska bra även när köksfläkten är helt avstängd. Mvh Raffen.
och hur blir det om jag drar ut min luft framför luft/luft värmepumpen. Jag har bara pumpen för att köra värme, aldrig kyla. Jag vill ta vara på den uppvärmda luften som jag ventilera ut via kanalfläkten. Luft/luft pumpen sitter nu på väggen men jag tänker lyfta upp den så att den sitter på taket och ta vara på värmen från det svarta taket, funderar då på att dra ut röret för frånluften där oxå. Tänker att det är bra så här års men har vissa funderingar kring hur det blir när det 20 minus ute. Kan bli en del is när fuktig badrumsluft möter kallt agregat.Intresserad av andras tankar och erfarenheter!