0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej strip, jag bara måste få fråga en sak om man som jag tex som har en VVS firma och gör alla jobb som det förväntas att jag ska klara av och ska ha verktyg för ,vad tror du det kostar och framför allt vet du vad man behöver, kurser kallibreringar certifieringar , (37000 vart 3 år bara från aga för tuber till svetsarna) mmMaskinen som köps till en tex mekanisk verkstad( dyr som f--) har produktion på sig hela dagar vilket gör det möjligt att investera i såna typer av maskiner.
en på 13 kg kolsyra ,2 argon 20 . 1 mison 20. 2 o20 2 a20 . 1st 20 liters nitrogen .flasker jag köpt. 4 st 5 l nitrogen , 2st 5 l acetylen , 2 st 5l oxygen . cocacola
Fast det är väl en milsvid skillnad i det kunnande som krävs för att meka med en modern bil jämfört med att rörmoka hos privatpersoner?Det vore intressant att jämföra kostnaden för att driva en auktoriserad bilverkstad med avseende på utbildningar, utrustning mm jämfört med en rörmokarfirma.
Undrar vilken planet du är ifrån?
...Rörisar måste ha säker vatten, svetslicenser, kylcert(annars kan man inte montera en LLVP) manometerställ, våg, tömmningsaggregat, svetsar avloppsspol utrustning gäng maskiner,kapmaskiner, pumpar, kärror(8K+moms kostar den jag tar in en VP med tex) ja,, massor av verktyg. För vi pratar väl om RÖR firmor inte rena VP inst firmor....
...Är man inte i respektive bransch är det svårt att förstå, så är det