0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Säger du att om de inte får sälja prylarna till installationen och man använder Rot, så åker timpriset upp? 1000 kr/h? Du får ursäkta, men det låter dyyrt enligt mig. Det gör det väl inte billigare för konsumenten som väl är meningen med Rot?
Jovisst är det tråkigt! Jag har själv inte "reagerat" på priset på mitt 200m hål i berget, ännu mindre räknat på timpriset. Det jag reagerade på var att om någon kommer till mig och gör ett vvs-jobb, rent timpris för att leja en röris, om jag har alla prylar själv skulle kosta mig 1000kr/h + inställelseavgift + milersättning osv. Jag vet inte, men i min region så tycker jag att det verkar dyrt, som jag skrev så skall jag höra med svågern i morrn vad han tar för timpris. Kan ju vara aktuellt eftersom han skall byta ut 3 radiatorer åt mig, till större. Trots mitt prisifrågasättande så skall ni veta att jag kommer inte att ifrågasätta han, utan bara betala och vara nöjd med väl utfört arbete och vara glad över att jag inte behöver lösa problemet med att det är trång o djävligt.
Jag är snickare, men jobbar i regel som Rinnan föreskriver.Det är lugnt och skönt......
Nej, det jag säger är att det är dyrt att driva vvs-företag.Lokaler, firmabil, bokföringspersonal, räkna på jobb man inte får, o.s.v.Om en bilmek kostar 600 -1000 kr i timmen, varför skulle inte en vvs-installatör göra det?