0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alla revolutionärer måste väl i någon mån anses vara psykopater.
Manen är intelligent, smart, klok men psykopat!
Hur kan du veta att mangs hade tänkt knäppa just dig?Vad menar du med kretsar? Mentalt sjuka människor eller?
Richard. CiteraAlla revolutionärer måste väl i någon mån anses vara psykopater. Om du syftar på s.k. revolutionärer i demokratiska länder har du kanske rätt men dessa existerar väl knappt? Historiskt sätt har väl 99% av alla revolutionärer verkat i diktaturer och i många fall kan jag till viss del ge dessa rörelser rätt. Jag har har bott i många revolutionära områden/länder och har haft många kontakter med revolutionärer utan att jag själv varit del av deras kamp. Bor man i ett land där diktaturen massmördar folket ser jag det naturligt att ta till våld för att stoppa detta. Några riktiga revolutionärer har väl inte funnits i norden på hundratals år? Snapphanarna kan väl vara legitima? de som framställer sig som en slags revolutionärer i Norden idag är nog knäppgökar.
Men visst, jag kanske bara övertolkar religionens och politikens påverkan på massakrerna, kanske skulle han ha dödat oavsett om det fanns religion eller ej.
Såg att han pekat ut ett antal kärnkraftverk som lämpliga mål.Precis det jag varnat för i åratal nu, och en av anledningarna till att jag är tveksam till kärnkraften...