0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Undrar hur 'kollegorna' i fängelset hanterar honom?
Citat från: purjo__ skrivet 23 juli 2011, 19:39:52Undrar hur 'kollegorna' i fängelset hanterar honom?Tror nog dom tar väl hand om honom.
Citat från: smurfen72 skrivet 23 juli 2011, 19:42:34Citat från: purjo__ skrivet 23 juli 2011, 19:39:52Undrar hur 'kollegorna' i fängelset hanterar honom?Tror nog dom tar väl hand om honom.Det tror inte jag. Han kommer att få enkelrum. Eller hamna på sjukhuset. Mannen är så i helvete smart, att han klarar sig :/
Citat från: kamilenski skrivet 23 juli 2011, 21:03:52Citat från: smurfen72 skrivet 23 juli 2011, 19:42:34Citat från: purjo__ skrivet 23 juli 2011, 19:39:52Undrar hur 'kollegorna' i fängelset hanterar honom?Tror nog dom tar väl hand om honom.Det tror inte jag. Han kommer att få enkelrum. Eller hamna på sjukhuset. Mannen är så i helvete smart, att han klarar sig :/Varför bedömmer du han som smart finns det nått som tyder på det ?
Citat från: smurfen72 skrivet 23 juli 2011, 21:09:44Citat från: kamilenski skrivet 23 juli 2011, 21:03:52Citat från: smurfen72 skrivet 23 juli 2011, 19:42:34Citat från: purjo__ skrivet 23 juli 2011, 19:39:52Undrar hur 'kollegorna' i fängelset hanterar honom?Tror nog dom tar väl hand om honom.Det tror inte jag. Han kommer att få enkelrum. Eller hamna på sjukhuset. Mannen är så i helvete smart, att han klarar sig :/Varför bedömmer du han som smart finns det nått som tyder på det ?Tror du en idiot uppnår 3:e grad /Frimurarna?
Bäst skulle vara om han fick en kula direkt på ön, fått straffet direkt och billigast..! Men kanske lite för snällt..
Verkar bli allt fler och extremare yttringar fråpn dessa kretsar. Vi i söder fick ganska nyligen uppleva skräcken från Mangs. Jag var själv bara timmar från att bli dödad av denna högerextremistiska galning så jag känner stort obehag nu när detta händer i ett grannland.Tyvärr kan detta hända vilken dag som helst igen och ännu närmare oss.
Hur kan någon tycka att det är rätt att en sån människa får leva vidare? Planerat illdåden i 2 år tagit livet av, troligen, mer än 100 människor. Han skulle avrättas under minst en dag, 21 års fängelse! Löjligt lite. Dödsstraff kan ju diskuteras, om någon på fyllan råkar slå ihjäl en medmänniska kan det väl räcka med livstids fängelse men när man så noggrant planerar en ren slakt tycker jag att det endast finns ett straff. Sedan kan man inte heller säga att dödsstraffet inte har effekt i de länder som har det för hur som helst så minskar antalet mördare även om det tillkommer en del.Fattar inte vad lokalpolisen sysslade med, hade de ryckt ut så hade idioten fått annat att tänka på. Och hade ingen båt gå in på Utöyas hemsida och kolla vilken båt de har, hade räckt till ett halvt kompani. Varför måste de tvunget åka båt? Nyhetshelikoptrarna var på plats och filmade mördandet, synd de inte hade annat att skjuta med än kameran. Att han hade automatvapen är även det mysko, läste han var över i öst och försökte handla men blev nekad, han måste blivit förvånad när han fick köpa hemmavid, bara att säga han skulle jaga rådjur. Kan svårligen i min vildaste fantasi föreställa mig de fasor som utspelat sig.Mitt djupaste deltagande till er Norrmän och i synnerhet till er som är mer direkt drabbade.