0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det någon som läst om hur själva gripandet gick till?
Citat från: rabalder skrivet 23 juli 2011, 12:55:51Är det någon som läst om hur själva gripandet gick till?Det undrar jag också.Jag fattar inte hur poliserna kunde låta bli att skujta eller slå ihjäl honom, de måste ha haft riktigt kalla nerver som tog honom levande.Eller så gav han sig, och de ville inte riskara att bli åtalade för "mord" på någon som inför vittnen gett sig.Min magkänsla säger mig att mördaren av misstag fått slut ammunition, och inte hade förmågan att ta livet av sig, och på så sätt blev "plockpotatis" för polisen.
Hej Inte politiskt korrekt... men vi lägger själva upp för det... ( om än ej personligen som sådant )Den muslimska världen har en agenda... inte idag... inte imorgon...Frågan är vilket Sverige eller Norge, för den delen, har vi om 20 år....Utvecklinegn är skrämande... och tendenserna tydliga Alla vet men ingen säger något... och politikerna skall vara mjuka och behagliga....Mycket tragiskt att sådant åter sker i Europa.
Jag läste att han gärna ville prata med polisen - han ser sig antagligen som en hjälte.Detta kunde förstås lika gärna ha hänt i Stockholm. Eller någon annanstans.Befriande att se så få idioter som genast börjar ropa om jihad. T o m flashback var relativt sansat i responsen (som f ö varit enorm, miljoner visningar, tiotusentals inlägg).
Jag tycker dom skall släppa honom fri, på Karl Johan med skylt på ryggen: Det var jag.
Fattar inte att han kan få samma straff som de som mördade en person. Tycker det vare mycket bekvämmare att bara krossa hans skalle!!!
Verkar bli allt fler och extremare yttringar fråpn dessa kretsar. Vi i söder fick ganska nyligen uppleva skräcken från Mangs. Jag var själv bara timmar från att bli dödad av denna högerextremistiska galning så jag känner stort obehag nu när detta händer i ett grannland.Tyvärr kan detta hända vilken dag som helst igen och ännu närmare oss.