Ledsen att jag inte svarat på denna tråd men det har varit mycket i sommar och jag har helt enkelt glömt bort att svara
Jag tror att jag vet varför det blev så fuktigt i taket på den ena sidan av krypgrunden. Utsuget sitter precis ovanför passagen mellan dom två "facken", eftersom alla ventiler är öppna i det fack som har mer fukt så kommer det ju in betydligt mer luft där när fläkten går. I sommar när det var som varmast kördes fläkten inne på en högre fart vilket gör att intag av varm sommarluft i grunden blir mycket högre. Den del där alla ventiler var öppna måste ju då ha fått in en så stor mängd varm luft att det helt enkelt blev vattendroppar.
Jag gick ner i grunden och skruvade igen utsuget så mycket det bara gick och tätade igen några ventiler samt torkade bort allt vatten. Förhoppningsvis hjälper detta tills jag hinner lägga plast och isolera i krypgrunden.
Har än så länge inga problem med mögel där nere och jag hoppas att det håller i sig, annars får jag investera i en avfuktare.
Någon som har några bra tips på en pålitlig mätutrustning för att mäta fukthalten i krypgrunden?