0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Frakten till en Landcruiser måste väl vara gratis..? Behövs väl inga delar till en sådan..! Unbreakable...!! studs
Ett vanligt fel på åtminstone den äldre franska typen av fläktregulator med effekttransistorer som satt på t ex Citroën BX är att det blir oxid och dålig kontakt vid PTC-motståndet som sitter där som överhettningsskydd för transistorn. Det är fastklämt mellan kretskortet och en fjädrande klämma och båda sidor insmorda med något som liknar kopparpasta, det brukar fungera bra i ca 10 år men sedan kan det behövas en del tillsyn.
Att palla upp bilen och låta den gå med växel i utan förare vid spakarna kommer förr eller senare ofelbart sluta med tragedi, så undvik gärna det. Skulle den av nån anledning trilla ner från bockarna kommer en herrelös bil först köra över sin ägare och därefter köra rakt in i närmast framförvarande fasta objekt. Risken att en bil trillar ner från ett par bockar kan synas liten, men den blir omedelbart större om den är igång och någon dessutom håller på att greja med den. Murphys lag: Finns det mer än ett sätt att göra nåt på, och ett av dessa kan leda till katastrof, kommer nån göra på det sättet.Utöver det var det grundkurs 1A när jag gick fordonsutbildning att aldrig slipa, torka, smörja eller liknande på ett föremål som rör sig, exempelvis cykelkedjor, remmar eller motsvarande, eftersom man kan fastna och följa med, med stor smärta som följd. Är det dessutom en bilmotor som driver så lär den inte stanna för att man har fått in fingrarna mellan bromsskölden och skivan.Tänk er för när ni skruvar på era bilar.
Jag har också svarvat bromsskivor. I metallsvarv, där både skivan och svarvstålet sitter fast. Utöver det iförd skyddglasögon. Arbetshandskar fick dock inte komma in, för det är ännu värre att fastna med arbetshandskarna i maskinen än med själva händerna. Långärmade tröjor ägde inte heller tillträde till svarvrummet.Undrar varför vissa tycker det är det är nåt att skryta om att man har gjort farliga grejer? Jag kan också skryta, jag har minsann kört 215 km/h på motorvägen jag, och det hände ingenting, så det är helt ofarligt.Ursäkta mig, men det kan väl för fan inte vara fel att vara lite rädd om livhanken? Eller?