0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rabalder:Inget gemensamt ägande av kedjorna nej, men det sa jag inte heller.Siba och onoffs ägare äger tillsammans via Resurs holding, Resurs bank, som går mycket braVinsten ligger i finansieringen då behöver man inte 3 butikskedjor varav 2 är i stort identiska.Samarbetar man är det naturligt att då "lägga ner" en kedja. Vinsten finn ju inte i detaljistledet."Billigaste" sättet att lägga ner är i Sverige en konkurs efter att rensat balansräkningen från eget kapital.Och kören är igång som säger att det beror på marknadssituationen.
Citat från: Sfinx skrivet 11 juli 2011, 22:42:18Siba och onoffs ägare äger tillsammans via Resurs holding, Resurs bank, som går mycket bra.Siba har precis tagit över netonnet."Resurs Holding AB ägs av Hans Westin,Bengt Bengtsson och Thomas Paulson med närståendeoch bolag. Tillsammans äger de 100 % av aktierna iResurs Holding AB."http://www.resurs.se/press/pdf/ar2010.pdfLåt mig gissa att det inte är en slump att onoff kursar. Det var nog bestämt.Personligen tror jag att SIBA och netonnet delar upp vita och bruna varor mellan sig. Men vinsten ligger i finansieringen.Rör du inte ihop personer o bolag är?Resursbank har avtal med Siba o OnOffs och Bengtsson har aktier sina familjeföretag Siba o waldir. Men jag kan inte hitta ett gemensamt ägande av OnOff o Siba och inte heller resursbank.
Siba och onoffs ägare äger tillsammans via Resurs holding, Resurs bank, som går mycket bra.Siba har precis tagit över netonnet."Resurs Holding AB ägs av Hans Westin,Bengt Bengtsson och Thomas Paulson med närståendeoch bolag. Tillsammans äger de 100 % av aktierna iResurs Holding AB."http://www.resurs.se/press/pdf/ar2010.pdfLåt mig gissa att det inte är en slump att onoff kursar. Det var nog bestämt.Personligen tror jag att SIBA och netonnet delar upp vita och bruna varor mellan sig. Men vinsten ligger i finansieringen.
Citat från: zibrosc1235 skrivet 11 juli 2011, 22:32:54Citat från: cheetah1 skrivet 11 juli 2011, 20:29:45Då är det nog bäst att du pallrar dig in till närmaste butik snarast och köper nåt värt. Konkursansökan går väl förhoppningsvis inte igenom omedelbart.Redan försent tyvärr..Troligen hann inte personalen ens rädda sina personliga tillhörigheter som de förvarade på jobbet.. Det var det dummaste jag läst på många år Vad är nästa fantastiska inlägg, att personalen hålls som gisslan och att alla deras personliga egendomar kommer att utmätas
Citat från: cheetah1 skrivet 11 juli 2011, 20:29:45Då är det nog bäst att du pallrar dig in till närmaste butik snarast och köper nåt värt. Konkursansökan går väl förhoppningsvis inte igenom omedelbart.Redan försent tyvärr..Troligen hann inte personalen ens rädda sina personliga tillhörigheter som de förvarade på jobbet..
Då är det nog bäst att du pallrar dig in till närmaste butik snarast och köper nåt värt. Konkursansökan går väl förhoppningsvis inte igenom omedelbart.
Citat från: rabalder skrivet 11 juli 2011, 23:38:59Citat från: zibrosc1235 skrivet 11 juli 2011, 22:32:54Citat från: cheetah1 skrivet 11 juli 2011, 20:29:45Då är det nog bäst att du pallrar dig in till närmaste butik snarast och köper nåt värt. Konkursansökan går väl förhoppningsvis inte igenom omedelbart.Redan försent tyvärr..Troligen hann inte personalen ens rädda sina personliga tillhörigheter som de förvarade på jobbet.. Det var det dummaste jag läst på många år Vad är nästa fantastiska inlägg, att personalen hålls som gisslan och att alla deras personliga egendomar kommer att utmätas Noterar att du fortsätter dina inlägg på en jämn, låg och oförskämd nivå rabalder..När IT bubblan sprack och mängder av relativt nystartade IT bolag konkursade hade jag det tvivelaktiga nöjet att göra ett antal inköp av datorer och kontorsmöbler av konkursförvaltare. De var välutrustade på dessa fronter ofta datorer, programvara och skrivare av senaste snitt och ofta designkontorsmöbler som i första inköp kostat en förmögenhet.Där var det mer regel än undantag att personalen hade låsts ute när företaget konkursat och konkursförvaltaren tagit över nycklarna.Det var sorgligt att se mängder av den tidigare personalens personliga tillhörigheter kvarlämnade i resp. kontorsmoduler liksom att hitta fullständiga personalakter i dokumentskåp.När bankkraschen i USA var på g senast finns några klassiska reportage från New York/Wall Street från söndagen innan den svarta måndagen då personalen anade vad som skulle hända och hämtade sina personliga tillhörigheter strax innan konkursförvaltaren skulle ta över på måndag morgon.Den personalen hade varit med förr.. och så följde den globala lågkonjukturen efter som ett brev på posten..
Citat från: zibrosc1235 skrivet 12 juli 2011, 09:53:50Citat från: rabalder skrivet 11 juli 2011, 23:38:59Citat från: zibrosc1235 skrivet 11 juli 2011, 22:32:54Citat från: cheetah1 skrivet 11 juli 2011, 20:29:45Då är det nog bäst att du pallrar dig in till närmaste butik snarast och köper nåt värt. Konkursansökan går väl förhoppningsvis inte igenom omedelbart.Redan försent tyvärr..Troligen hann inte personalen ens rädda sina personliga tillhörigheter som de förvarade på jobbet.. Det var det dummaste jag läst på många år Vad är nästa fantastiska inlägg, att personalen hålls som gisslan och att alla deras personliga egendomar kommer att utmätas Noterar att du fortsätter dina inlägg på en jämn, låg och oförskämd nivå rabalder..När IT bubblan sprack och mängder av relativt nystartade IT bolag konkursade hade jag det tvivelaktiga nöjet att göra ett antal inköp av datorer och kontorsmöbler av konkursförvaltare. De var välutrustade på dessa fronter ofta datorer, programvara och skrivare av senaste snitt och ofta designkontorsmöbler som i första inköp kostat en förmögenhet.Där var det mer regel än undantag att personalen hade låsts ute när företaget konkursat och konkursförvaltaren tagit över nycklarna.Det var sorgligt att se mängder av den tidigare personalens personliga tillhörigheter kvarlämnade i resp. kontorsmoduler liksom att hitta fullständiga personalakter i dokumentskåp.När bankkraschen i USA var på g senast finns några klassiska reportage från New York/Wall Street från söndagen innan den svarta måndagen då personalen anade vad som skulle hända och hämtade sina personliga tillhörigheter strax innan konkursförvaltaren skulle ta över på måndag morgon.Den personalen hade varit med förr.. och så följde den globala lågkonjukturen efter som ett brev på posten.. Snälla zibro, du bjuder ju verkligen in när du har mage att påstå att OnOff anställda inte ens ha tid att plocka ihop sina personliga saker, butikerna drivs ju naturligtvis vidare så länge det går.
Det var just därför jag skrev "snarast" och "förhoppningsvis", om du läser mitt inlägg en gång till.
Citat från: cheetah1 skrivet 12 juli 2011, 11:38:24Det var just därför jag skrev "snarast" och "förhoppningsvis", om du läser mitt inlägg en gång till.Jo jag såg att du skrev det.Men när man som konsument får reda på en konkurs är det nästan alltid försent att agera..Det här publicerades på OnOffs hemsida efter stängningsdax igår och gäller från att butikerna öppnade idag.Då hjälper inte vare sig snarast och heller förhoppningar.[url http://shop.onoff.com/Startsida/Kopvillkor.aspx[/url]
Citat från: zibrosc1235 skrivet 12 juli 2011, 12:23:37Citat från: cheetah1 skrivet 12 juli 2011, 11:38:24Det var just därför jag skrev "snarast" och "förhoppningsvis", om du läser mitt inlägg en gång till.Jo jag såg att du skrev det.Men när man som konsument får reda på en konkurs är det nästan alltid försent att agera..Det här publicerades på OnOffs hemsida efter stängningsdax igår och gäller från att butikerna öppnade idag.Då hjälper inte vare sig snarast och heller förhoppningar.[url http://shop.onoff.com/Startsida/Kopvillkor.aspx[/url]Kan du då försöka för en gångs skull erkänna.1. Det var inte försent att igår lösa in sina presentort etc2. Personalens personliga tillhörigheter beslagstogs inte igår och kommer inte at göra så i framtiden heller.Så snälla sluta sprida dina lögner hela tiden.Sedan bör man vara eftertänksam när man köper något hos dom den närmaste tiden med att se över hur tillverkaren hanterar serviceärenden. För dom större märkena brukar det inte vara ett problem och som jag skrev. Mitt första inlägg så sitter inte OnOff på något eget varumärke vad jag vet vilket defeniivt skulle strula till det hela.Skulle inte förvåna mig om någon av dom andra kedjorna går in i ren goodwill och låter folk komma o hantera sina OnOff ärenden hos dom själva. Vi får se....
Ps. En konkursförvaltare har inte rätt att beslagta anställdas tillhörigheter vid en konkurs. Problemet är att om konkursförvaltaren tar över företagets verksamhet, lokaler, nycklar mm förutsätter han/hon att allt som finns på arbetsplatsen är det konkursade företagets egendom och det kan vara svårt att bevisa motsatsen. Ds
Så fort en kk förvaltare är utsedd stänger han/hon allt omedelbart allt.. och som privatperson/kund ligger man långt ner i prioriteringslistan och brukar sällan få ut ett nickel Troligen hann inte personalen ens rädda sina personliga tillhörigheter som de förvarade på jobbet..
Citat från: zibrosc1235 skrivet 12 juli 2011, 16:46:26Ps. En konkursförvaltare har inte rätt att beslagta anställdas tillhörigheter vid en konkurs. Problemet är att om konkursförvaltaren tar över företagets verksamhet, lokaler, nycklar mm förutsätter han/hon att allt som finns på arbetsplatsen är det konkursade företagets egendom och det kan vara svårt att bevisa motsatsen. DsVad trevligt att du börjar sakta men säkert inse vilka tokigheter du skriver....Men,..Citat från: zibrosc1235 skrivet 11 juli 2011, 22:32:54Så fort en kk förvaltare är utsedd stänger han/hon allt omedelbart allt.. och som privatperson/kund ligger man långt ner i prioriteringslistan och brukar sällan få ut ett nickel Troligen hann inte personalen ens rädda sina personliga tillhörigheter som de förvarade på jobbet.. Dom personliga tillhörigheterna typ familjefoton eller ett par tofflor finns det inga som helst problem att få ut. Däremot har man som anställd köpt o betalat för en vara i butiken men ännu inte tagit hem den så tillhör den faktiskt konkursboet. Så det hoppas jag alla OnOff anställda gjorde igår.