0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som seriös firma?Snart köper alla direkt från Kina, uan några som helst garantier, och då kommer de Svenska konsumentköplagarna att effektivt ta död på alla svenska ÅF, om de inte redan dött sotdöden innan dess.
Allt är långtifrån skit från Kina, har varit mycket nöjd med Kinagrejorna jag ägt, 2 vespor och flera Monkeybike, pendlar med Vespan till jobbet nu för 3'dje vår/sommar/hösten, som rullar 3.5mil/dag ca 4 mån/år, utan minsta problem..enda man kan säga att tankmätaren stämmer illa..Men ska man ha en moped som skall ha bra garantier, köp " orginalet" som Kina plagierade, men för 2-3ggr pengarna, såg Jula säljer en fin Eu moped, Vespa, likadan som jag har, fast jag har 2 taktaren, för 6995:- monterad, registrerad och klar..
Ja så är det, svårt och bygga en lika bra sak för nästan 1/3 av priset, men tjänar en stor peng på att slippa utvecklingskostnader, eftersom 99% är "lånat" eller stulet av nån som utvecklat klart...
Dessutom var ju felet inte ursprungligt, den har ju bevisligen fungerat en stund.
Håller med Kina kvalite är inte alltid kasst ...Fiddy motorerna är ofta väldigt bra,håller hyfsat å går gudomligt fint....sen är det ju så att till älsta grabbens fiddy kosstar en ny motor 1795 kr...känns inte lönt att repa just nått om den pajartex kostar en koppling ca 600kr ca ,byter hälldre ut hela motorn då kopplingen säger upp sig håller kopplingen i 3-4 år så e det lättaste sättet å alltid ha fräch motor i maskinen ...å joo jag e jävligt lat+ bekvämmen jag jämmför det tex mot en kolvskuren motorsåg...en komplett cylinder sats kostar väl typ 2500kr + en jävla massa skruvning...då framstår inte 1795 kr så dyrt för en helt komplett 125cc Lifan motor Stiga har eller hadde Lifan motorer på klipparna å i några snöslungor som vi sålde..motorerna gick grymt fint motorerna satt i dom billigaste maskinerna å i dom dyra satt "briggs" tekniska underverk (Skrot)briggs motorerna gick sämmre å lät oftast som sten krossar jämfört med kina motorerna...misstänker starkt att i princip alla små 4 takts Kina motorer är honda plagiat rakt av,å jämföra hondas motorer med briggs e som å jämföra en BMW mot en LADA ....kopian blir inte bättre än orginalet,men kopierar man det bästa som finns är risken väldigt stor att det blir bra grejer...ändåSen att det sparas in på tex tändspolar CDI boxar mm e väl rätt normalt,är väl lättaste stället å spara in nån kr där då man tillverkar maskinerna näpp jag tror stenhårt på minsta grabbens fiddy maskinen ser väldigt vettig ut,enkel å inte alls komplicerad visst någe gram mer svets tråd i varje svets har väl inte skadat ...men svetsarna ser fina ut å e svetsade bra och fördelen med 4 stroke är effekten ...effekt kurvan e som på en gammal 245a en jävla massa vrid å ingen topp så maskinen är väldigt lätt körd ,få va väldigt uppför innan den får motorstopp eller korkar in visst den går max 40 kmt men det duger gott,då vi pruttar runt på en åker å leker
Min gräsklippare går ca 1 timme i veckan under Maj-Sept, sen vilar den hela vintern, översatt är detta inte många mil..! Vet att Stiga, som sagt säljer både med Briggsmotor och med Kinamotor, Är Kina motorn en kopia på Briggsmotorn? Eller vad sitter där..?
Och inte speciellt bortskämda med oljebyte heller..inte riktigt komplett servicebok..! Nej håller med dig, men detta man har hört, att en gräsklippare under 1 timme släpper ut mer skit än bil på väldigt låång sträcka..de förbrukar inte speciellt mycket bränsle..