Hej
Har sedan förra sommaren testat ett medel mot sniglar. Med lyckat resultat.
Med lyckat menar jag att de faktiskt dör å mer eller mindre bryts ner inför mina ögon. 20-40 min.
Tyvärr verkar det vare en formidabel invasion ifrån mina grannar som tydligen inte har samma intressanta utbud av växter som tycks intressera sniglarna
Så mängden sniglar verkar vara konstant...
Men nu till undermedlet det heter SG Saneringsmedel mot mördarsniglar. Fördelen med det är att man slipper fånga sniglar å lägga dem i frysen å andra tossigheter. Brukade tidigare trampa på dem med resultatet slemmiga foppatofflor.
Avnjuter nu kvällarna med att gå ut å bespruta ca 10 st/kväll har jag riktig tur så lyckas jag fälla ett 20 tal.
Älgjakt å skjuta björn va e det mot oss jägare i fjollträsk som fäller ett stort antal sniglar varje kväll
Nu till den stora frågan, flaskans innehållsförteckning anger att den innehåller Natriummetasilikat <2% C10 Alkoholetoxilat < 1% Alkylglukosid< 1% . Skulle naturligtbvis kunna goggla på dessa ingredienser men skulle ej få fram reaktionen av sammanblandningen av dessa.
Lite nyfiken på detta undermedel, kan det vara skadligt för en själv. Sniglarna har ju visat att det mer eller mindre smälter bort. Måhända finns det någon kemist här på forumet.
Mvh tyke