Jag tror inte den ursprungligen är gjord för att sitta i en yttervägg.
Men som referens kan jag ju nämna paxfläktarna som satt i mitt förra hus. En i varje badrum.
Den öppnades så att säga när den gick och stängdes när den inte gick, för att undvika att kalluft kunde komma in i huset den vägen.
Du kanske kan lösa detta med någon manuell mojäng du sätter in utifrån när behovet av värmeförflyttningen upphör (vinter).
I övrigt så verkar ju produkten ha det som krävs.
"programerbar" termostat som jobbar mot en förutbestämd fläkthastighet i 8 steg. Även hysteres går att ställa (2 grader som standard). Dvs om du ställer in den att börja jobba vid 23 grader så fortsätter den tills dess att temperaturen är 21 grader eller lägre.
Den har även en pausfunktion som gör att den tar paus i 1 timma. Utöver detta finns det manuella forceringsfunktioner och så klart möjligheten att stänga av den helt.
Fläkthastigheten är inte temperaturberoende du ställer den i stället manuellt via +- knapp. Sitter den inte för högt upp är det ju enkelt att ändra, exempelvis dra ner den på halvfart om ingen är där.
Har inte kollat hur mycket luft den klarar av att förflytta så jag har ingen koll på vilken effekt du kan förväntas få av att köra maskinen. Dvs huruvida den kommer klara av att minska tempen. Om du har fönster som solen kommer in genom har jag svårt att tro att fläkten klarar av att motverka denna värme.