0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Konstaterade att bilarna inte är billigast i Tyskland.Sverige ligger inte illa till. Det verkar stämma vad Volvo sade till mig .... att Volvo är billigare i Sverige.Problemet är bara att Volvo inte har småbilar som Opel Corsa eller Mitsubishi Colt Ja, bilar är dyra i Danmark.@rabalderVad är det du inte förstår ? Tror väl att 100 % är genomsnittspriset i hela EU .... den anges med skatt och utan skatt.
Citat från: Ewald skrivet 26 juni 2011, 11:01:20Konstaterade att bilarna inte är billigast i Tyskland.Sverige ligger inte illa till. Det verkar stämma vad Volvo sade till mig .... att Volvo är billigare i Sverige.Problemet är bara att Volvo inte har småbilar som Opel Corsa eller Mitsubishi Colt Ja, bilar är dyra i Danmark.@rabalderVad är det du inte förstår ? Tror väl att 100 % är genomsnittspriset i hela EU .... den anges med skatt och utan skatt. Jag kollade några modeller och alla låg över index 100. Jag tror att det borde vara som du skriver men någon klantade till det i excel.
Fast det är klart, det är väl sällan brevbärarna åker Aston Martin, så om man måste köpa en Vauxhall kan det nästan kvitta om den har ratt över huvud taget...
Citat från: Fattiglapp skrivet 26 juni 2011, 08:43:57Fast det är klart, det är väl sällan brevbärarna åker Aston Martin, så om man måste köpa en Vauxhall kan det nästan kvitta om den har ratt över huvud taget... Vauxhall är ju helt vanliga Oplar som märks om eftersom dom konservativa engelsmännen är mer 'van' vid det märket.
Jag köpte några nya bilar i DK, mellan 2000-2003, mycket förmånligt..och gick att göra väldigt bra priser, att handlaren skrev på kvittot hans inköpspris på bilen, då slapp man många tusen i svensk skatt, samt alla extra tillbehör köptes utan dansk moms, sen alla öl som följde med hem..!