Antal personer som röstat: 43
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag tror tyvärr att ju längre bort makten flyttas ifrån väljarna, minskar politikernas insikt /vilja att slåssför sina undersåtar. Nu blir det istället ett jämkande med andra länders intressen Mvh tyke
Joelk har inget emot dina tankar ang fred. Bra tänkt ! Tror själv inte på krig. Men för att det skall funka måste man både ge å ta . Känns för tillfället som vissa stater försöker köra med kalsongrycket dvs rycka så mkt som möjligt utan att ge efter. (Ordagrant sno åt sig så mkt som möjligt av bidrag/stöd utan att släppa taget "Parasitism")
God Morgon Jag är nog en sådan där bybo som du skriver om drjukebox. Antagligen ganska så inskränkt oxå Faktum är att jag fortfarande skriver mina räkningar (Bruna kuvert) . Jag är nog ganska ensam omatt göra det här på forumet ?Jag tror tyvärr att ju längre bort makten flyttas ifrån väljarna, minskar politikernas insikt /vilja att slåssför sina undersåtar. Nu blir det istället ett jämkande med andra länders intressen Mvh tyke
Hej Till rabalder. Kan inte skryta med att jag är allt för insatt/intresserad av EU "känns för avlägset". Men apropå jämkande var det inte rabalder ang fiskekvoter för ett par år sedan där det hårdare förslaget fick göras om för att möta fiskerinäringens intressen i vissa länder.Sedan har jag även för mig att det vart ett visst rabalder gällande djurtransporter.... Vän av ordning kan säkert länka till dessa händelser. Tyvärr är jag endast en simpel inskränkt bybo . Kan inte länka Antar smurfen att i alla fall jag inte heller inser nyttan med Evro då jag väldigt sällan lämnar vårat fina land. Till Joelk. Håller med dig till 100 %. Men om jag stöter på någon som försöker skörta upp mig "typ försäljare" så kan jag be honom att dra åt h*lvete. Lite värre för lilla mig att styra upp situationen nere hos Eliten nere i Bryssel Ha en fortsatt trevlig blöt Helg. Menar inte med alkohol, här ösregnar det nämligen.Mvh tyke
EU skall inte bry sig om vår vargjakt.Finns otaliga liknande exempel, och som vanligt, vi svenskar är dom enda som verkligen följer regelverket som EU skapar, vilket gör att just vår befolkning drabbas hårdare av vansinniga EU-beslut.Om EU skall växa, och ha en stark folklig förankring måste småsakerna som EU petar i bli allt färre.Egentligen borde nog vi skandinaver aldrig gått med, det hade nog varit bättre om vi försökt göra skandinavien till "ett land" istället för att gå ihop med hela europa, som ju faktikt ligger rätt långt bort för de allra flesta Svenskarna.
Vargen är inte en utrotningshotad art, men är klassificerad som en sådan, ännu ett vansinnigt beslut fattat av några få, över huvudet på de som berörs.http://www.vk.se/Article.jsp?article=440673
Har jag missat nått vad har eu för fantastiskt att erbjuda mej.
Citat från: Rickard skrivet 19 juni 2011, 18:12:17Vargen är inte en utrotningshotad art, men är klassificerad som en sådan, ännu ett vansinnigt beslut fattat av några få, över huvudet på de som berörs.http://www.vk.se/Article.jsp?article=440673Man kan säkert ha olika uppfattningar om vargen är utrotningshotad eller ej i Sverige. Själv kan jag inte alls bedöma det alls. EU direktivet 92/43/EEG avser bl a att skydda utrotningshotade djur och om Sverige kan låta göra gällande hos Kommissionen att vargen inte är utrotningshotad i Sverige så finns ju inget problem med att tillåta licensjakt. Direktivet som sådant är från 1992 och det har vi politiskt accepterat i samband med våra förhandlingar om inträde som medlem i EU. Sedan kan jag förstå att de som inte ville, och kanske fortfarande inte vill, ha ett svenskt medlemsskap har lättare för att se de negativa sidor som trots allt finns.