0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den ska väl visst nå pumpen eftersom ingen mellanväxlare ska användas. Och då undrar jag samma sak som tidigare
Citat från: VP ORAKLET skrivet 13 juni 2011, 09:36:12Den ska väl visst nå pumpen eftersom ingen mellanväxlare ska användas. Och då undrar jag samma sak som tidigare Jag var nog oklar. Jag behöver kyla pga ryggåstak, tokvarmt på övervåningen. Ser framför mig att köra den juni, juli, augusti varje år. Övriga månader kommer jag ha avsticket till "kylanläggningen" avstängt medelst avstängningsventiler. Brinen kommer då alltså stå still i rören, och jag vill helt enkelt inte råka ut för några frysskador.
Förresten kom jag på en grej, vad brukar fryspunkten för "standard-brine" vara? Jag lär ju givetvis åka till macken och testa, men jag blir nyfiken... För normalt bruk ska den väl inte behöva klara mer än några minusgrader, men i det här fallet kommer jag ju vilja att den ska greja typ -20...
heheh sommar-ernst! Jag tror man kommer ganska långt med din lista labold. Man skulle säkert kunna skriva en bok om varje punkt. Ett BV system går ju att optimera inom ett antal olika områden och varje område kräver sin lilla kompetens. Vissa av dessa områden är tillgängliga för oss dödliga andra är det inte. När jag påpekar hur lätt det ser ut och snyggt det blir när snickaren sätter plattor i badrummet så vänder han sig om och tittar upp på mig med ett fundigt leende och säger "ja alltså det är ju ett yrke det här".