0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
varför är det just Folksam som alltid gör såna uttalanden
Citat från: VP ORAKLET skrivet 10 juni 2011, 08:31:14varför är det just Folksam som alltid gör såna uttalanden Det är väl ganska enkelt?Om man tittar på ägarförhållandena får man svaret. Konsumenterna/köparna av produkterna är största ägarna via olika arrangemang. Jämför med vilket annat försäkringsbolag som helst så får man en annan bild. Där är det säljarna och tillverkarna mfl. som är ägare. Därför är det mer än viktigt att man har valfrihet och mångfald inte bara på produkt- och tjänstesidan samma gäller på ägarsidan.Folksams årliga katastrofredovisningar av ersatta skador på skadade och havererade värmepumpar på miljardbelopp väcker stor upprördhet från SVEP(branschens intresseorganisation) och fungerar ofta som ett rött skynke för flera på detta forum men är fakta som det ur konsumentens perspektiv kan vara bra att ngn redovisar.Om man jämför literpris på dyra mögelmedel och diskmedel får man kanske svaret varför branschens företrädare gick i taket över Folksams undersökning.. Det är stora pengar att tjäna för bransch alt. konsument. Jag tror att Folksams undersökning när det gäller diskmedel likaväl som när det gäller havererade värmepumpar är helt korrekt:
Hej, jag bor på västkusten. Här målar man om vart 4:e år, (kör en sida/år)Jag har tvättat huset både med Alg o mögel tvätt och diskmedel. Båda funkar att göra ren färgen (Oljefärg) med men påväxt kommer redan inom ett år på skuggiga väggar med båda medlen så Folksam har rätt i att det blir billigare med diskmedel, men inte bättre.I år har jag köpt färg i Norge (1/3 av svenska priser) och då även en 1-liter flaska alg&sopprens, som efter utspädning 1:10 sprutas på den rengjorda ytan och får torka in före ommålningen. Ska döda kvarvarande sporer enligt bruksanvisningen. Ska bli intressant att se om det har någon effekt, jag tror att förr satte man till nåt giftigt i färgen, men det är inte tillåtet längre.
Ja dom där antimögel medlen verkar inte fungera bra.Själv använder jag bensaltensid.Både i färg och vid tvätt
Det kanske är effektivare med Bensaltensid än boracol man vill ju ha det bästa