0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det gick inte varumärkesskydda Värmepumpsforum, det var ett för allmängilitigt namn.Kanske skulle man döpa om det till nåt annat, men då tjänar han väl bara ännu mer på mig.
Själv anser jag att det är bättre att fokusera på positiva saker, och försöka utveckla verksamheten istället för att processa, även om jag är rätt säker på att jag skulle kunna tvinga honom att lämna över "mina" domännamn till mig om jag så gjorde.
... jag vet att SvT håller på med olika inslag men jag var ganska ointresserad av att kolla när man skulle gå loss ...
Citat från: Rickard skrivet 07 juni 2011, 11:27:45Själv anser jag att det är bättre att fokusera på positiva saker, och försöka utveckla verksamheten istället för att processa, även om jag är rätt säker på att jag skulle kunna tvinga honom att lämna över "mina" domännamn till mig om jag så gjorde.http://www.iis.se/domaner/atf"För att den som ansöker om tvistlösning ska kunna vinna tvisten behöver han visa att samtliga tre rekvisit är uppfyllda.""Ond tro", "Berättigat intresse" ... svåra nöter.Långdraget och dyr process... gå vidare och se framåt Thumbsup
Man kan smitta en server "osynligt" flera dagar innan viruset syns/ger sig till känna, så man kan behöva gå långt bakåt i backuperna för att få ett friskt forum...
Citat från: Rickard skrivet 09 juni 2011, 00:24:31Man kan smitta en server "osynligt" flera dagar innan viruset syns/ger sig till känna, så man kan behöva gå långt bakåt i backuperna för att få ett friskt forum...Låter som intrång genom öppen dörr...Skyddsutrustning och underhållsrutiner?
Så vitt jag vet är det jag som äger rätten till texterna.De som skriver är ytterst ansvariga till det som påstås, men jag äger rättigheterna i vart fall så länge texterna inte kan anses ha "verkshöjd".http://sv.wikipedia.org/wiki/Public_domain
man kan inte överlåta upphovsrätten men man kan överlåta kommersiella rättigheter till annan part genom avtal. Mig veterligen görs inte detta. Men det finns ju som tidigare nämnts en uppenbar relation. Den kommersiella relation som osagt existerar är att: VPF tillhandahåller en mötesplats för ämnesintrserade att mötas på och diskutera gemensamma frågor. mötesplatsen tillhandahålls gratis. I gengäld tar VPF in annonsintäkter. Så länge användarna är aktiva tjänar VPF pengar på annonser samt att värdet på mötesplatsen som sådan, med annonsering som intäktskälla, ökar med tiden. VPF skulle kunna sälja till tredje part VPF skulle kunna välja att lägga ner siten utan att användaren kan motsätta sig detta Så vitt jag kan bedöma kräver annan användning av användarnas publicerade material deras medgivande. Oklart hur PUL påverkar. Låt oss säga att en användare vill att all registrerad information skall tas bort.