0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: rabalder skrivet 06 juni 2011, 20:26:54Då spetsar vi frågan..jag ger ute en bok med utvalda delar av trådarna vem kan stämma mig?De som har skrivit texten kan anmäla dig för brott mot upphovsrättslagen.Och ni som länkar till http://sv.wikipedia.org/wiki/Public_domain, låt mig citera och markera en bit i första raden:CiteraPublic domain är ett juridiskt begrepp inom immaterialrätten (upphovsrättslag och patentlag) i USA [...] Nån här som håller till i USA?
Då spetsar vi frågan..jag ger ute en bok med utvalda delar av trådarna vem kan stämma mig?
Public domain är ett juridiskt begrepp inom immaterialrätten (upphovsrättslag och patentlag) i USA [...]
Citat från: cheetah1 skrivet 06 juni 2011, 21:42:28för det fins många i cyberrymden som lever på att parasitera på andra.
Inte minst den som äger webhotellet som jag tidigare använde mig av, och som registrerade varmepumpsforum.se under näsan på mig, och senare kopierade offerttjänsten energioffert.se och som tillråga på eländet kör han en redirect från forum.se till sin offerttjänstkopia.Jag är rätt säker på att jag skulle kunna stoppa honom om jag skulle starta en tvist, men å andra sidan, är han duktig på "datorer" kan han nog sätta käppar i hjulen som jag inte vill ha...Pengar kan få folk att uppträda som svin och tyvärr är lösningen inte alltid rättigheter, då det kan straffa sig på mer djupgående sätt om man hävdar sina rättigheter.
Nja, 2010 var väl att ta i, en bekant har drivit ett forum som har blivit ganska populärt på en IDN-domän med ä sen mars 2008, och jag själv äger en domän med å som jag registrerade september 2008. Det är dom som använder riktigt konstiga bokstäver (grekland, ryssland, arabvärlden osv.) som har blivit officiellt implementerade under 2010.
ja precis det är ju en skillnad mellan ett registrerat varumärke, firma och ett domän.
Sanningen är att han hade som affärside att lägga upp färdiga diskussionforum och sälja dem för 500 kr/st.Jag köpte forumet enligt överenskommelse för 500 kr av honom.Han har sedan dess snyltat på framgångarna, jag hoppas att han sover dåligt på nätterna, men det gör han troligen inte.Det är för övrigt inget alls som stämmer riktigt med verkligheten, men är man snyltare och mytoman så tror man väl att det är sant det man skriver.
Anledningen till att jag tog med USA är helt enkelt att detta forum har en USA-adress (.com), då kan det bli knöligare i juridiska termer då trafiken routas över atlanten.