Här är originalet (hoppas det funkar att hotlinka):
Fast det var roligare på norska.
Jag skrattade också gott åt den när man såg den för många år sedan.
Efter att företaget jag jobbade på blev uppköpta av engelsmän insåg man snart att det där är själva manualen hur man driver företag på engelskt sätt och skrattet fastnar rejält i halsen. Ni som har en massa engelska saker som inte fungerar och går sönder hela tiden(typ bilar etc.) har förklaringen till varför det är som det är med denna plansch...
Kan också säga att det är komplett inkompatibelt med hur man löser problem i sverige och engelska företag som inte tillsätter någon svensk chef som vet hur man löser problem på svensk sätt i svensk affärsområde så brukar engelska företag inte bli så långlivade i sverige.
Efter denna resa med engelska ägare så förlåter jag amerikanare att de är som de är - dom har bara inte lyckat skaka av sig den brittiska synsättet helt och fullt ännu och får dom några hundra år på sig till så kanske de tom. blir riktig sjyssta att ha och göra med som anställd på amerikansk företag (har gjort den resan också - och trodde att det var värre än värst - ja tills engelsmän nu bräckte det hela med stor marginal...)